Comments: 2082 (Discussion closed)

  • #2082

    what? (Tuesday, 30 August 2011 16:16)

    sotiria tha geliopoihthoume..pos ginetai se sigekrimeno gnostiko antikeimeno na paroun allon alla tautoxrona na kratisoun k emas gia mia deyterh eykairia..dio se ena????ligi sovarothta

  • #2081

    v.i. (Sunday, 27 February 2011 15:38)

    Από το άρθρο της Ελευθεροτυπίας που αναφέρει ο/η ΤΤ (#2079)
    "Ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος μιλώντας στην «Κ.Ε.» παραδέχθηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην πληρωμή των συμβασιούχων εκπαιδευτικών για τις οποίες ευθύνονται τα πανεπιστήμια, από τα οποία θα ζητήσει να προσδιορίσουν τις πραγματικές τους ανάγκες, ώστε να αποφεύγονται τέτοιου είδους φαινόμενα στο μέλλον.
    ......
    ......
    »Οσον αφορά, όμως, τις προσλήψεις σε οργανικές θέσεις, αυτές θα καθοριστούν μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο που ισχύει για τους διορισμούς στο Δημόσιο. Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσω ότι βασική μας μέριμνα είναι να δοθεί προτεραιότητα στις ανάγκες της εκπαίδευσης. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι, στις όποιες θέσεις θα είναι διαθέσιμες, να επιλέγονται οι πραγματικά καλύτεροι».
    Αν κάποιος/α καταλαβαίνει τι λέει στις δύο τελευταίες προτάσεις ας το εξηγήσει...
    Όσα γράφει το Βήμα (#2078) δείχνουν πόσο δημόσια είναι η "διαβούλευση" και πόσα λίγα μαγειρέματα γίνονται. Παρακάμπτοντας αποφάσεις και προτάσεις σχολών, τμημάτων, συλλογικών οργάνων κ.λπ. η υπουργός συζητά τα θέματα του πανεπιστημίου μεταξύ τυρού και αχλαδιού! Μήπως αντί να στέλνουμε δελτία τύπου και επιστολές να της κάνουμε κι εμείς το τραπέζι; Με τα λεφτά που μαζέψαμε χθες ίσως μπορούμε να πάρουμε μερικά σουβλάκια και καμιά μερίδα τηγανιτές πατάτες.

  • #2080

    v.i. (Sunday, 27 February 2011 15:12)

    Το άρθρο της Πρωτοβουλίας στο σημερινό ένθετο "Παιδεία και κοινωνία" (Αυγή, 27/2) έχει αναρτηθεί σκαναρισμένο στο μπλογκ.

  • #2079

    ΤΤ (Sunday, 27 February 2011 15:01)

    Συνενώσεις σχολείων
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=255009
    Αντιδράσεις στις συνενώσεις σχολείων
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=255010
    407 και ΕΣ ΤΕΙ
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=255011

  • #2078

    ΤΤ (Sunday, 27 February 2011 14:43)

    @KK
    Eυχαριστούμε. Εμείς που είμαστε μακριά θα περιμένουμε τα πρακτικά.
    @all
    Δείτε και αυτό:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=386709&dt=27/02/2011

  • #2077

    ιάκωβος (Sunday, 27 February 2011 13:01)

    ΟΚ, ευχαριστώ.

  • #2076

    v.i. (Sunday, 27 February 2011 12:51)

    @Ιάκωβος
    Τα άρθρα του ένθετου μπαίνουν στην ιστοσελίδα πιο γρήγορα (ίσως και την επόμενη μέρα, δεν θυμάμαι), όμως όχι όλα. Ελπίζουμε ότι θα συμπεριλάβουν και της πρωτοβουλίας. Προς το παρόν, μόνο στην έντυπη έκδοση μπορεί να το διαβάσει κανείς.

  • #2075

    ιάκωβος (Sunday, 27 February 2011 12:39)

    @v.i.

    Δεν μπόρεσα να βρω το άρθρο online. Η αυγή φαίνεται να βγάζει τα άρθρα του συγκεκριμένου ένθετου στο διαδίκτυο μετά από 1 μήνα περίπου...

    Εκτός αν μου διέφυγε - εάν έχεις κάποιο link βάλτο σε παρακαλώ.

  • #2074

    ΚΚ (Sunday, 27 February 2011 12:32)

    Ενημέρωση

    Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες η συνέλευση των μελών της Πρωτοβουλίας. Εντός της εβδομάδας θα εκδοθούν τα πρακτικά.

  • #2073

    v.i. (Sunday, 27 February 2011 11:34)

    Ολοσέλιδο άρθρο της συντονιστικής επιτροπής της πρωτοβουλίας στο ένθετο "Παιδεία και κοινωνία" της σημερινής Αυγής.

  • #2072

    TT (Saturday, 26 February 2011 11:14)

    @EAGA
    Είχε ξαναβγεί ένα παρόμοιο δημοσίευμα. Εμάς δεν μας διορίζουν γιατί δεν είμαστε κομματικοί. Δεν τους έχουμε υποχρέωση. Δεν είμαστε πελάτες. Όσο για τα πανεπιστήμια. Νομίζω ότι καμία κυβέρνηση δεν έχει ενδιαφερθεί μέχρι τώρα. Θα ενδιαφερθεί αυτή που έτσι ή αλλιώς βρίσκεται σε πανικό. Το μόνο που τους ενδιαφέρει για τα πανεπιστήμια είναι τα ελέγχουν. Για αυτό θέλουν τα συμβούλια διοίκησης.
    Όσο το σκέφτομαι μια είναι η ελπίδα μας. Να υπογράψουμε μαζί τους ένα συμβόλαιο ότι θα τους ψηφίζουμε. Τότε μπορεί να μας διορίσουν. Και πάλι όμως δεν έχουμε πολλές ελπίδες. Έχουν άλλους κομματικούς που περιμένουν χρόνια...
    ΥΓ: Είναι αστείο να περιμένεις εξηγήσεις. Τι εξηγήσεις; Εδώ δεν δόθηκαν εξηγήσεις για τη Ζίμενς, για το Βατοπέδι, για τα εξοπλιστικά, για τους δισεκατομμυριούχους απόμαχους πολιτικούς, για το χρηματιστήριο, για τους Θέμους με τα πέντε εκατομμύρια, για τα νοσοκομεία, για τους ολυμπιακούς αγώνες, για τις εθνικές οδούς, για τα Ευρωπαϊκά χρήματα που όλοι τρώνε, για τις παράνομες χρηματοδοτήσεις των κομμάτων, για ... για ... για... Ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Κανένας σε αυτή τη χώρα δεν πήρε ούτε μια πεντάρα... μίζα. Μαύρο χρήμα δεν υπάρχει πουθενά. Τέτοια αθλιότητα. Ο Αντιπρόεδρας έχει δίκιο: ΠΑΣΟΚ- ΝΔ μαζί ... τα φάγανε. Και το χειρότερο. Εξακολουθούν να τα τρώνε ...

  • #2071

    EAGA (Friday, 25 February 2011 23:56)

    Δεν ξέρω αν γνωρίζουν πολλοί συνάδελφοι την έρευνα που αναφερει αυτό το άρθρο:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artId=386280&dt=24/02/2011
    αλλά, αν αληθεύουν, θα πρέπει να υπάρξουν εξηγήσεις από την πλευρά των υπευθύνων. Δεν μπορεί να μην κάνουν διορισμούς ειδικευμένου προσωπικού επειδή "υπάρχει πάγωμα διορισμών" και από την άλλη να διορίζονται τόσοι και τόσοι. Το θέμα είναι σοβαρό γιατι τα στοιχεία είναι από την επίσημη Στατιστικής αρχή και έχει να κάνει με βασικές δεσμεύσεις (διεθνώς!) της κυβέρνησης.

  • #2070

    v.i. (Friday, 25 February 2011 20:43)

    Η αυριανή συνέλευση είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν περισσότεροι.

  • #2069

    TT (Friday, 25 February 2011 09:20)

    Aύριο στις 14:00 η συνέλευση/συνάντησή μας στο Σπίτι της Περιφέρειας Πινδάρου 6 Αθήνα.

  • #2068

    gcv (Thursday, 24 February 2011 11:57)

    Συνάδελφοι,
    Τελευταία παρατηρείται μία κάμψη στον αριθμό των υπογραφών στο petition. Είναι σημαντικό να μαζέψουμε όσο γίνεται περισσότερες. Αν χρειαστεί ξαναστείλτε το e-mail στις επαφές σας.

  • #2067

    ΤΤ (Thursday, 24 February 2011 11:47)

    Μην ξεχνάτε την συνέλευση/συνάντηση του Σαββάτου.

  • #2066

    Μεταπτυχιακή φοιτήτρια - συνέχεια (Wednesday, 23 February 2011 11:28)

    Κύριε Πρωθυπουργέ, σας καλούμε σε άμεση αναθεώρηση της πολιτικής απέναντι στην παιδεία, ώστε να μη συνδέσετε τη διακυβέρνησή σας με την κατάρρευση του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας. Συγκεκριμένα ζητάμε από εσάς να λάβετε άμεσα πρωτοβουλίες τουλάχιστον για τα εξής:

    - Κατάργηση της αναλογίας 1:5 από την παιδεία – να καλυφθούν άμεσα οι ουσιαστικές ανάγκες των ιδρυμάτων σε διδακτικό και τεχνικό προσωπικό. Αν δεν αλλάξει αυτό σύντομα στα πανεπιστήμια θα ανατραπεί η ηλικιακή πυραμίδα, με προφανές ολέθριο αποτέλεσμα τη γήρανση του πληθυσμού τους. Συμφωνούμε ότι χρειάζεται εξορθολογισμός στην κατανομή του προσωπικού στα ΑΕΙ αλλά αυτός δεν επιτυγχάνεται με τέτοιες οριζόντιες ρυθμίσεις

    - Άμεση πρόσληψη των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ

    - Να μην γίνουν πάλι περικοπές των πιστώσεων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αλλά να προχωρήσει ο άμεσος εξορθολογισμός τους σε συνεργασία με τις διοικήσεις τους

    - Άμεση κατάρτιση νέου μισθολογίου των πανεπιστημιακών με αξιοπρεπείς αμοιβές που να συνάδουν με τα προσόντα και τη θέση τους ως δημόσιοι λειτουργοί

    - Επιτάχυνση της χρηματοδότησης της έρευνας με σαφή και αξιόπιστο προγραμματισμό της

    - Παράλληλα, άμεση προώθηση νέου νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με χαρακτηριστικά την ενίσχυση της αυτοδιοίκησης, την κοινωνική λογοδοσία, τη διαφάνεια, την εξωστρέφεια και ένα σύστημα διοίκησης που να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες



    Αισιοδοξώντας ότι θα ακούσετε την έκκλησή μας.

    Με τιμή,

    Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης Πάτρας

  • #2065

    Μεταπτυχιακή φοιτήτρια (Wednesday, 23 February 2011 11:27)

    @ Κώστας-Ενημέρωση, all

    Επίσης από Παν. Πατρών:

    ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
    Πάτρα, 21/02/2011
    Προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας,
    κύριο Γεώργιο Α. Παπανδρέου
    Μέγαρο Μαξίμου, Ηρώδου Αττικού 19,
    Τ.Κ. 106 74, ΑΘΗΝΑ,


    Κοινοποίηση:
    1. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου,
    Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι,
    2. Υπουργό Οικονομικών, κύριο Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
    Νίκης 5-7, 101 80, ΑΘΗΝΑ,
    3. Μ.Μ.Ε.


    Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

    Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, απευθυνόμαστε σε εσάς καθώς το θέμα που θίγουμε αφορά την εθνική πολιτική και δεν περιορίζεται στις αρμοδιότητες ενός μόνο υπουργείου.

    Κύριε Πρωθυπουργέ, γνωρίζετε και εσείς ότι η χώρα μας, επιπλέον της ιστορίας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντός της, ως προνομιακά πεδία διάκρισης και ανάπτυξης διαθέτει την παιδεία και την έρευνα. Εξάλλου και ο ίδιος προσωπικά είχατε αναγνωρίσει την ιδιαίτερη σημασία της παιδείας και είχατε δεσμευτεί ότι αυτή δεν θα υπαχθεί στους όρους του Μνημονίου. Εξάλλου θα ήταν καταστροφικό μια οικονομική κρίση λίγων ετών ή ακόμα και δεκαετιών να οδηγήσει σε αποδιάρθρωση της παιδείας, η οποία θα είχε μακροπρόθεσμες, ίσως και ανεπίστρεπτες επιπτώσεις για τη χώρα.

    Δυστυχώς, όμως, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η παιδεία, ιδίως δε ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης και της έρευνας, υφίσταται δραματικές επιπτώσεις από την τρέχουσα πολιτική εφαρμογής του Μνημονίου. Επιπλέον των μεγάλων περικοπών στις πιστώσεις, έχουν προστεθεί και η εφαρμογή της αναλογίας «1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις» στις προκηρύξεις νέων θέσεων, οι απάνθρωπες καθυστερήσεις στο διορισμό εκλεγμένων μελών ΔΕΠ, η απογύμνωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από τεχνικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό, καθώς και απαράδεκτες παλινωδίες και καθυστερήσεις στην, ήδη απειροελάχιστη, ενίσχυση της έρευνας.

    Διευκρινίζουμε πως είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε κάθε σοβαρή προσπάθεια εξορθολογισμού των δαπανών και της δομής-χωροθέτησης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, να βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση κάθε λογής φαινομέμων ανομίας και αδιαφάνειας στο χώρο των πανεπιστημίων και να υποστηρίξουμε ριζικές αλλαγές στο χώρο των ΑΕΙ που θα βελτιώσουν την πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη χώρα μας. Για να γίνουν, όμως, όλα αυτά είναι απολύτως αναγκαία η εξαίρεση της παιδείας από το Μνημόνιο και το σταμάτημα της απαξίωσης του πανεπιστημιακού χώρου. Δεν μπορούν να γίνουν σοβαρές αλλαγές με απογυμνωμένα και πτωχευμένα πανεπιστήμια και με απαξιωμένους και άθλια αμειβόμενους πανεπιστημιακούς.

  • #2064

    Τάσος Πέτκος (Wednesday, 23 February 2011 10:54)

    Σας ευχαριστώ πολύ. Εύχομαι σύντομο διορισμό σε όλους! Και καλή δουλειά (γιατί χρειάζεται πολύ δουλειά μπας και φτιάξουμε κάτι..)

    Τ.

  • #2063

    Διορισμένος λέκτορας Νομικής (Wednesday, 23 February 2011 08:13)

    @ Τάσος Πέτκος
    Δεν χρειάζεται να παραιτηθείτε από την πρώτη θάση μέχρι να αναλάβετε καθήκοντα στην νέα. Η ανάληψη καθηκόντων στη δεύτερη συνεπάγεται ούτως ή άλλως λύση της σχέσης με το πρώτο ΑΕΙ, αλλά για τυπικούς λόγους (μισθοδοτικούς κτλ) συνήθως σας ζητούν παραίτηση την προηγούμενη ημέρα.

  • #2062

    Κώστας-Ενημέρωση (Wednesday, 23 February 2011 06:48)

    Πολύ ενδιαφέρουσα κατάταξη χωρών:
    http://www.scimagojr.com/countryrank.php
    όπου υπάρχουν πολλοί δείκτες, γενικώς είμαστε αρκετά ψηλά.

  • #2061

    Κώστας-Ενημέρωση (Wednesday, 23 February 2011 05:23)

    [1] Σχετικά με το προηγούμενο, δεν είχα ξυπνήσει ακόμη, έβαλα το όνομα του αρχείου και όχι κάποιο σύνδεσμο!

    http://users.uoa.gr/~csimseri/SD_FILOS_%20UOA_11.2.2011.pdf

    Αν μπορεί ας το βάλει ο διαχειριστής στο blog, να το κατεβάσω από εκεί.

    [2] Απόφαση Συλλόγου ΔΕΠ Παν. Πατρών (22-2-2011):

    Το Δ.Σ. του Συλλόγου ΔΕΠ, θεωρώντας ότι η κυβέρνηση με την λανθασμένη και
    παρελκυστική πολιτική της δεν δίνει λύση σε σημαντικά ζητήματα που
    απασχολούν τον κλάδο (θεσμικά, μισθολογικά, διορισμοί εκλεγέντων συναδέλφων
    κλπ) και μετά την σχετική απόφαση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ
    αποφάσισε:
    Να καλέσει τους συναδέλφους σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία την Τρίτη 23
    Φεβρουαρίου με αιτήματα:

    1] Την ενίσχυση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων που ασφυκτιούν κάτω
    από τις περικοπές ύψους 40% περίπου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η
    εύρυθμη λειτουργία τους.
    2] Τη διαμόρφωση νέου ειδικού μισθολογίου για τους/τις πανεπιστημιακούς,
    με ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
    3] Τη μη εφαρμογή στα Πανεπιστήμια του κανόνα 5:1 για την πραγματοποίηση
    προσλήψεων.
    4] Την άμεση προώθηση της διαδικασίας των εξελίξεων των μελών ΔΕΠ που
    έχει αδικαιολόγητα και παράνομα ανασταλεί από το Υπουργείο και το διορισμό
    των 700 περίπου εκλεγμένων μελών ΔΕΠ που εκκρεμεί εδώ και 2 σχεδόν χρόνια.
    5] Την άμεση έγκριση πιστώσεων για την πληρωμή των συμβασιούχων
    διδασκόντων που καλύπτουν διδακτικές ανάγκες.




    Το Δ.Σ. του Συλλόγου ΔΕΠ, θεωρώντας ότι η κυβέρνηση με την λανθασμένη και
    παρελκυστική πολιτική της δεν δίνει λύση σε σημαντικά ζητήματα που
    απασχολούν τον κλάδο (θεσμικά, μισθολογικά, διορισμοί εκλεγέντων συναδέλφων
    κλπ) και μετά την σχετική απόφαση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ
    αποφάσισε:
    Να καλέσει τους συναδέλφους σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία την Τρίτη 23
    Φεβρουαρίου με αιτήματα:

    1] Την ενίσχυση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων που ασφυκτιούν κάτω
    από τις περικοπές ύψους 40% περίπου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η
    εύρυθμη λειτουργία τους.
    2] Τη διαμόρφωση νέου ειδικού μισθολογίου για τους/τις πανεπιστημιακούς,
    με ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
    3] Τη μη εφαρμογή στα Πανεπιστήμια του κανόνα 5:1 για την πραγματοποίηση
    προσλήψεων.
    4] Την άμεση προώθηση της διαδικασίας των εξελίξεων των μελών ΔΕΠ που
    έχει αδικαιολόγητα και παράνομα ανασταλεί από το Υπουργείο και το διορισμό
    των 700 περίπου εκλεγμένων μελών ΔΕΠ που εκκρεμεί εδώ και 2 σχεδόν χρόνια.
    5] Την άμεση έγκριση πιστώσεων για την πληρωμή των συμβασιούχων
    διδασκόντων που καλύπτουν διδακτικές ανάγκες.

    Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
    Γ. Αλεξίου Σ. Σφενδουράκης

  • #2060

    Κώστας-Ενημέρωση (Wednesday, 23 February 2011 05:09)

    Ψήφισμα Συλλόγου Διδακτικού Προσωπικού Φιλοσοφικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α. (11.02.2011).pdf

    Ανάλογο και από τη Σχολή Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ που το έστειλα στα μέλη της Συντονιστικής, αλλά δεν το βρίσκω τώρα!

  • #2059

    v.i. (Wednesday, 23 February 2011 00:35)

    @Τάσος Πέτκος
    Κατ' αρχάς, πρέπει να ξέρεις τον αριθμό πρωτοκόλλου του φακέλου σου στο υπουργείο και τη σειρά σου. Έτσι, αν και όταν με το καλό ανακοινωθεί ότι θα δοθούν πιστώσεις και το υπουργείο ανακοινώσει ότι π.χ. θα γίνουν ΧΧΧ διορισμοί θα ξέρεις αν θα είσαι μέσα ή όχι. Όμως ακόμα και σε αυτό το στάδιο δεν νομίζω ότι χρειάζεται να παραιτηθείς, διότι η δημοσίευση του ΦΕΚ παίρνει αρκετό καιρό (στην περίπτωση των τελευταίων διορισμών η όλη διαδικασία από την ανακοίνωση μέχρι τη δημοσίευση κράτησε περίπου 3 μήνες). Αφού δημοσιευτεί το ΦΕΚ θα σε καλέσουν για την ορκωμοσία, με την οποία ξεκινά και η ανάληψη καθηκόντων.
    Για τα υπόλοιπα, ειδικά για το εάν κα πότε πρέπει να παραιτηθείς ή αν η ανάληψη καθηκόντων συνεπάγεται αυτοδικαίως παραίτηση, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ρωτήσεις την υπηρεσία προσωπικού του πανεπιστημίου όπου έχεις εκλεγεί ή κάποιον νομικό. Εκτός κι αν εν τω μεταξύ δει το ποστ σου ο Διορισμένος Λέκτορας Νομικής, που σίγουρα θα σε διαφωτίσει.
    Κάποιες επιλέον πληροφορίες μπορείς να βρεις στο αρχείο The red list στη σελίδα των μελών.

  • #2058

    Κώστας-Ενημέρωση (Tuesday, 22 February 2011 21:50)

    Ενημέρωση για την ολοκλήρωση της Συνόδου Πρυτάνεων:
    http://www.uop.gr/images/local/ap21-2-2011.pdf

    Ψηφίσματα 66ης Συνόδου:
    http://www.uop.gr/images/local/psifisma-66hs-sinodou.doc

  • #2057

    Τασος Πέτκος (Tuesday, 22 February 2011 17:54)

    Καλησπέρα σας.

    Έχω την εξής ερώτηση. Υπηρετώ ως μόνιμος Επίκουρος στο Παν. Κρήτης και εκλέχθηκα Αναπλ. στην Θεσσαλονίκη.

    1) Για να διοριστώ στο ΑΠΘ, πρέπει πρώτα να παραιτηθώ από την Κρήτη? Έστω και μια μέρα πριν? Πως μαθαίνει κανείς πότε θα διοριστεί έτσι ώστε να παραιτηθεί?

    2) Από ότι καταλαβαίνω, άλλο είναι ο διορισμός με την Πρυτανική Πράξη, και άλλο είναι η ανάληψη καθηκόντων. Η ανάληψη καθηκόντων συνεπάγεται αυτοδικαίως και την παραίτηση από την δεύτερη θέση. Άρα, δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να παραιτηθώ από την πρώτη θέση μέχρι την ανάληψη καθηκόντων.
    Έχω κάπου λάθος?

    Θα μπορούσε να μου απαντήσει κάποιος που γνωρίζει το θέμα?

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    Τάσος Πέτκος

  • #2056

    v.i. (Tuesday, 22 February 2011 11:52)

    Για όποιον-α έχει σκοπό να πάει στην αυριανή πορεία, ενημερώνω ότι οι πρωτοβουλίες των συναδέλφων 407, συμβασιούχων των ΤΕΙ και ΕΕΙΔΠ θα συμμετάσχουν. Έχουν κανονίσει να συγκεντρωθούν γύρω στις 11 στο Μουσείο. Πανώ "Ακαδημαϊκοί Πολίτες ή Πελάτες;
    ΟΧΙ στο Πανεπιστήμιο - Επιχείρηση
    Αποκλειστικά Δωρεάν Δημόσια Παιδεία"

  • #2055

    fee dep-(to-be) (Monday, 21 February 2011 13:25)

    Διαβάζοντας πάντως κανείς τα ψηφίσματα της Συνόδου των Πρυτάνεων, δε νομίζω ότι διαπιστώνει τη σύγκλιση απόψεων με την Υπουργό που έσπευσε εχτές να ανακοινώσει ο φίλα προσκείμενος τύπος. Η Σύνοδος των Πρυτάνεων δηλώνει ξεκάθαρα ότι "διατηρεί τις θέσεις και τις συγκεκριμένες προτάσεις της όπως καταγράφεται στις αποφάσεις του Λαυρίου για όλα τα κρίσιμα θέματα διοίκησης και λειτουργίας των ελληνικών Πανεπιστημίων" αφού "διαπιστώνει ότι στο διάστημα που μεσολάβησε από την Έκτακτη Σύνοδο του Λαυρίου δεν υπήρξε καμία ουσιαστική μεταβολή στις θέσεις του Υπουργείου". Μήπως τελικά απλώς ο τύπος έσπευσε να υιοθετήσει το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου προκαταλαμβάνοντας για μία ακόμα φορά την κοινή γνώμη?

  • #2054

    v.i. (Monday, 21 February 2011 12:51)

    Απόφαση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ (18.02.11)
    "ΘΕΜΑ: Πρόσκληση σε κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών στις 23 Φεβρουαρίου 2011
    Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ αποφάσισε να καλέσει τους συλλόγους-
    μέλη της σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις εξαιτίας της συσσώρευσης σημαντικών
    οικονομικών προβλημάτων για τον κλάδο, που το ΥΠΔΒΜΘ και το Υπουργείο
    Οικονομικών αρνούνται να αντιμετωπίσουν.
    Το πλαίσιο και τα αιτήματα της κινητοποίησης, σε συνέχεια των σχετικών αποφάσεων του πρόσφατου 10ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας αφορούν:
    - Την ανάγκη διαμόρφωσης νέου ειδικού μισθολογίου για τους/τις πανεπιστημιακούς, με ενσωμάτωση στον βασικό μισθό των επιδομάτων.
    - Τη μη εφαρμογή στα Πανεπιστήμια του κανόνα 5:1 για την πραγματοποίηση προσλήψεων.
    Ειδικότερα απαιτούμε:
    - Την προώθηση της διαδικασίας των εξελίξεων των μελών ΔΕΠ που έχει αδικαιολόγητα και παράνομα ανασταλεί από το Υπουργείο.
    - Το διορισμό των 700 περίπου εκλεγμένων μελών ΔΕΠ που εκκρεμεί εδώ και 2 σχεδόν χρόνια.
    -Την έγκριση πιστώσεων για την πληρωμή των συμβασιούχων διδασκόντων που καλύπτουν διδακτικές ανάγκες για την απαραίτητη εκπαίδευση του φοιτητικού κόσμου.
    -Την ενίσχυση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων που ασφυκτιούν κάτω από τις περικοπές ύψους 40% περίπου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η εύρυθμη λειτουργία τους.
    Κατά συνέπεια, η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ εισηγείται στους συλλόγους να καλέσουν τα
    μέλη τους σε κινητοποίηση την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011 με τη μορφή που θα
    επιλέξουν και θα εξειδικεύσουν οι ίδιοι οι Σύλλογοι."

  • #2053

    lecture (Monday, 21 February 2011 10:25)


    Τα ψηφίσματα της 66ης Συνόδου των Πρυτάνεων αναρτήθηκαν εδώ

    http://lecture.jimdo.com/blog-1/

  • #2052

    Γ.Σ. (Monday, 21 February 2011 10:07)

    @ΚΚ
    Που βρίσκονται τα ψηφίσματα αυτά; Έχεις μήπως κάποιο link;

  • #2051

    ΚΚ (Monday, 21 February 2011 09:51)

    Ενημέρωση
    Εκδόθηκαν τα ψηφίσματα της Συνόδου των Πρυτάνεων. Το θέμα μας περιλαμβάνεται στο πρώτο ψήφισμα της Συνόδου.

  • #2050

    ΤΤ (Monday, 21 February 2011 09:48)

    @ΓΣ
    Προφανώς εμείς είμαστε ... αποτυχόντες. Δεν περάσαμε από ΑΣΕΠ ... τι να περιμένουμε. Ποιος νοιάζεται για τα πανεπιστήμια;

  • #2049

    Γ.Σ. (Monday, 21 February 2011 09:39)

    16000 αιτήματα για προσλήψεις και το πολύ 5.500 διαθέσιμες θέσεις! Και με προτεραιότητα στους επιτυχόντες ΑΣΕΠ! Αλήθεια, εμείς τι (μπιπ) επιτυχόντες λογιζόμαστε, μπορεί να μας πει κανένας ;!

    Άντε, και καλό καρναβάλι!

  • #2048

    Γιάννης (Monday, 21 February 2011 09:30)

    Ευχαριστούμε Κώστα. Μας έφτιαξες τη διάθεση..

  • #2047

    Κώστας (Monday, 21 February 2011 08:31)

    Καλή εβδομάδα!
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=253367

    Καλά τα λέει ο ΤΤ #2046

  • #2046

    TT (Monday, 21 February 2011 08:19)

    Συνάδελφοι, η συλλογή υπογραφών δεν πήγε καλά το Σαββατοκύριακο. Είμαστε 274. Από δέκα άτομα να κινητοποιούσε ο καθένας μας θα φτάναμε 2740. Δεν είναι ανάγκη να είναι όλοι ακαδημαϊκοί. Ευπρόσδεκτες οι υπογραφές από όλους τους πολίτες.

  • #2045

    ιάκωβος (Sunday, 20 February 2011 20:02)

    Πράγματι το έχουμε συζητήσει. Συνεχίζω να ελπίζω όμως...

    Φιλικά!

  • #2044

    Διορισμένος λέκτορας Νομικής (Sunday, 20 February 2011 19:59)

    @ Ιάκωβος

    Το έχουμε συζητήσει και κατ' ιδίαν. Δυστυχώς, δεν νομίζω η πλειοψηφία, τουλάχιστον των γενεών που σήμερα υπηρετούν στα ελληνικά ΑΕΙ, να ανήκει στην κατηγορία που αναφέρεις.

  • #2043

    ιάκωβος (Sunday, 20 February 2011 19:46)

    @ΔλΝ

    Νομίζω ότι στο βαθμό που ενδιαφέρει τους διαλεγόμενους σε τι σόι πανεπιστήμιο πηγαίνουν να δουλέψουν, το ζήτημα των νεο-λεκτόρων τους νοιάζει άμεσα.

    Γενικά, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι τους περισσότερους συναδέλφους τους νοιάζουν αποκλειστικά και μόνο τα ατομικά τους εργασιακά δικαιώματα σαν πανεπιστημιακοί. Εάν κάποιος αναζητά απλώς ένα μισθό ανάλογο με τα προσόντα του (διδακτορικό, χρόνια έρευνας, θητεία στο εξωτερικό, κλπ) τότε το πανεπιστήμιο σίγουρα δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Γι'αυτό θέλω να πιστεύω ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι επέλεξαν αυτό το δρόμο για όλες εκείνες τις αξίες που κλείνει μέσα της η λέξη πανεπιστήμιο...

  • #2042

    free dep-(to-be) (Sunday, 20 February 2011 19:32)

    Η επίσημη αναφορά στο θέμα των αδιόριστων μελών ΔΕΠ από τους Πρυτάνεις, η απολογητική στάση της υπουργού στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όπως παρουσιάστηκε από τον φίλα προσκείμενο τύπο, και γενικά η μεταστροφή που παρατηρείται τελευταία, και η μόνιμη πλεόν αναφορά στους αδιόριστους πανεπιστημιακούς, αποτελούν θετική εξέλιξη αποτέλεσμα όλων των προσπαθειών της Πρωτοβουλίας για δημοσιοποίηση της κατάστασης προς όλες τις κατευθύνσεις.
    Τίποτα όμως δεν είναι δεδομένο. Η Πρωτοβουλία χρειάζεται τη στήριξη από όλα τα μέλη της. Ελάτε στη συνάντηση των μελών της Πρωτοβουλίας το Σάββατο 26/02 στις 14:00 στο Σπίτι της Περιφέρειας, Πινδάρου 6.

  • #2041

    Διορισμένος λέκτορας Νομικής (Sunday, 20 February 2011 19:14)

    @ Ιάκωβος

    Νομίζω ότι το βασικό θέμα προς διαπραγμάτευση που έχει μείνει είναι αυτό του Συμβουλίου. Και αυτό, έχει πολύ νερό ακόμη. Ενδεικτικά αναφέρω: Τι αρμοδιότητες θα έχει; Συμβουλευτικές, ελεγκτικές ή αποφασιστικές; Πλειοψηφία θα έχουν οι πανεπιστημιακοί ή οι εξωπανεπιστημιακοί; Ποιά θα είναι η "δεξαμενή" των εξωπανεπιστημιακών; Ποιός θα τους επιλέγει; Αν άρχισε η συνεννόηση, φαντάζομαι ότι προσδοκούν να βρουν μέση λύση και σε αυτά.
    Για το προσωπικό, νομίζω ότι το υπουργείο θα επιδιώξει μία λύση που να ικανοποιεί τα μέλη ΔΕΠ, για να μην τους βρει απέναντί του. Αν σκεφτώ ότι εμείς έχουμε είκοσι χρόνια λέκτορες (από τότε που ήταν βοηθοί, έγιναν λέκτορες το 85, και έμειναν έκτοτε), η κατάργηση και η "μετάταξη" τους έρχεται ως μάννα εξ ουρανού.
    Οι νεο- λέκτορες θα είναι μελλοντικές προσλήψεις, αν και όταν υπάρξουν κονδύλια, οπότε κανέναν από τους διαλεγόμενους δεν τον ενδιαφέρει άμεσα.

  • #2040

    ιάκωβος (Sunday, 20 February 2011 18:48)

    @o.k.

    Στην προηγούμενη συνάντηση πρυτάνεων το φθινόπωρο (χωρίς την υπουργό), είχαν κρατήσει μια σκληρή γραμμή, ζητώντας ούτε λίγο ούτε πολύ να διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς με λίγες αλλαγές. Ειδικά είχαν αναφερθεί εκτενώς στο θέμα των βαθμίδων, εξηγώντας γιατί πρέπει να διατηρηθούν ως έχουν, και γιατί οι "νεολέκτορες" θα είναι πισωγύρισμα.

    Στην τωρινή συνάντηση δεν γίνεται καμία αναφορά σε βαθμίδες, και το υπουργείο βγάζει ανακοίνωση με σειρά ζητημάτων στα οποία συμφωνούν. Από την πλευρά τους οι πρυτάνεις στην ανακοίνωσή τους μιλάνε κατ'ουσίαν μόνο για την επιτροπή σοφών (άντε και για μια πρόταση που έκαναν σχετικά με το άσυλο).

    Αν αυτή η αλλαγή στάσης δεν είναι σημάδι διαπραγμάτευσης, τότε τι είναι?

    Φυσικά και όλα τα άλλα θέματα θα θαφτούν αν η έμφαση δοθεί στην επιτροπή σοφών. Δηλαδή στο πόση εξουσία θα έχουν οι πρυτάνεις... Ήδη το νέο καθεστώς των βαθμίδων έχει γίνει αποδεκτό από όλους.

    Κατά τη γνώμη μου το κεντρικότερο ζήτημα με τον νέο νόμο είναι οι βαθμίδες, ειδικά οι νεο-λέκτορες. Γιατί τι σημασία έχει η νομή της εξουσίας (πρυτάνεις, συμβούλιο, κλπ) σε ένα ίδρυμα που θα απέχει πλέον αισθητά από το να λέγεται πανεπιστήμιο σύμφωνα με τον διεθνή ορισμό του όρου? (Αφού θα είναι πλέον πολύ περισσότερο προσηλωμένο στη διδασκαλία αντί για την έρευνα απ'ότι ήταν.)

  • #2039

    v.i. (Sunday, 20 February 2011 18:21)

    @o.k.
    "Σε μπλόγκς του εξωτερικού, συζητείται ήδη το θέμα μας." Μπορείς να γράψεις κάτι περισσότερο, κάποιο λίνκ;

  • #2038

    o.k. (Sunday, 20 February 2011 18:12)

    Εάν το "κεντρικό ζήτημα μεταξύ πρυτάνεων και υπουργείου είναι μόνο ένα: Το συμβούλιο σοφών ...", όπως γράφεις, τότε, σε περίπτωση που καταλήξουν σε κάποια συναινετική λύση, όλα τα άλλα "δορυφορικά" θέματα θα θαφτούν δυστυχώς. Το θέμα της έλλειψης προσωπικού και της μη χρηματοδότησης της έρευνας έπρεπε να τεθεί από τους Πρυτάνεις ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η όποια συζήτηση και διαπραγμάτευση με το Υπουργείο. Κάποιοι πρυτάνεις σε (ραδιοφωνικές) συνεντεύξεις τους, έτσι το θέτουν. Επίσης όσοι δεν συμμετέχουν καθόλου στο διάλογο δεν θέλουν να εμπλακούν στον όποιο ολισθηρό δρόμο και αυτό έχει επίσης μια λογική.
    Πάντως, όπως και να'χει, ό,τι κάνει η Πρωτοβουλία είναι καλό και η δημοσιοποίηση του προβλήματός μας είναι το μόνο που εμείς μπορούμε εν τέλει να κάνουμε. Πολύ καλή κίνηση και η συγκέντρωση υπογραφών. Σε μπλόγκς του εξωτερικού, συζητείται ήδη το θέμα μας.

  • #2037

    Διορισμένος λέκτορας Νομικής (Sunday, 20 February 2011 18:04)

    @ Ιάκωβος, ΤΤ

    Στην Αίγυπτο, από όσο μάθαμε, ανέλαβε την εξουσία... ο στρατός! Μεταβατικά βέβαια, για να διασφαλίσει την επάνοδο στην ομαλότητα (έτσι λένε πάντα οι στρατοί!).
    Στη συνέχεια, μεταβατικά πάντα, απαγόρευσε τις απεργίες, διότι "έχουν αρνητικές συνέπειες για την ασφάλεια, την οικονομία και τη σταθερότητα της χώρας".
    Γι' αυτό, παραμένω πάντα επιφυλακτικός.

    Συμφωνώ με τον Ιάκωβο ότι το να τα ρίχνουμε όλα στην ελίτ ή στους πολιτικούς δεν απαντά σε όλα τα ερωτήματα. Φταίνε περισσότεροι.

  • #2036

    ιάκωβος (Sunday, 20 February 2011 17:45)

    @ΤΤ

    Με αυτά τα θέματα απλώς προχωράς και όπου σε βγάλει. Ποτέ κανείς λαός στην ιστορία δεν ξεσηκώθηκε γνωρίζοντας πως θα είναι η επόμενη μέρα. Άλλωστε το αν βελτιώθηκαν τα πράγματα ή όχι από έναν ξεσηκωμό δεν κρίνεται με ημέρες, αλλά με δεκαετίες, αν όχι αιώνες...

    Εγώ πάντως εκείνο με το οποίο δεν συμφωνώ απόλυτα είναι ότι για όλα φταίει η πολιτική ελίτ της χώρας. Της εκάστοτε χώρας. Πολύ φοβάμαι ότι στην ελλάδα οι ευθύνες που έχει ο ίδιος ο κόσμος, ο καθένας ατομικά και όλοι μαζί, δεν συζητιόνται ποτέ. Πράγμα που ομολογώ δεν ισχύει στις άλλες χώρες της ευρώπης -- τουλάχιστον όχι τόσο έντονα όσο στην ελλάδα...

  • #2035

    ΤΤ (Sunday, 20 February 2011 17:35)

    @ΔλΝ
    Περίπου θα συμφωνούσα με την πρόταση ότι "Είστε όλοι καθάρματα και πράκτορες του ΔΝΤ". Όχι φυσικά με τις συγκεκριμένες λέξεις, αλλά με μια λογική συνολικής απόρριψής τους. Το θέμα είναι ότι το "κατεβαίνουμε όλοι στους δρόμους μέχρι θανάτου" έχει κάποιες προϋποθέσεις. Τι θα γίνει μετά. Για παράδειγμα οι Αιγύπτιοι έτσι λειτούργησαν. Κατάφεραν μάλιστα να γκρεμίσουν τον Μου(μια)μπαρακ. Το θέμα είναι τι γίνεται την επόμενη μέρα. Θα γίνει καλύτερη η ζωή στην Αίγυπτο; Δεν ξέρω. Θα δούμε.
    Στα δικά μας. Ρίχνεις (ας πούμε) την κυβέρνηση. Ποιος θα αναλάβει αύριο; Τι πολιτική θα ακολουθήσει; Σε ποιον από τους πολιτικούς του σήμερα έχουμε εμπιστοσύνη; Θα βγει μια νέα ηγεσία από το λαό; Δύσκολα πράγματα αυτά. Δύσκολα ερωτήματα. Δεν έχω απαντήσεις.
    Αυτό πάντως δεν μου μειώνει την αηδία που αισθάνομαι για την πολιτική ελίτ της χώρας.

  • #2034

    ιάκωβος (Sunday, 20 February 2011 17:30)

    @ΔλΝ

    Εγώ πάντως αυτό που βλέπω ως κεντρικό ζήτημα μεταξύ πρυτάνεων και υπουργείου είναι μόνο ένα: Το συμβούλιο σοφών που θέλει να βάλει το υπουργείο πάνω από τους πρυτάνεις. Στην ουσία αν και κατά πόσον αυτό θα είναι διορισμένο από το κράτος -- πράγμα που θα έχει επιπτώσεις στις αρμοδιότητες/εξουσίες των ίδιων των πρυτάνεων, καθώς και στον τρόπο εκλογής τους.

    Όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, στην ουσία αντιμετωπίζονται δορυφορικά αυτού, ακόμα και το πολυδιαφημισμένο θέμα του ασύλου. Και φυσικά το δικό μας θέμα αντιμετωπίζεται σαν παρανυχίδα σε αυτό το τοπίο...

    Τώρα το μεγάλο ερώτημα είναι: είμαστε απλώς ένα ζήτημα χαμηλής σπουδαιότητας για αυτούς, ή διαπραγματευτικό χαρτί?

    Πολύ μεγάλο ερώτημα φοβάμαι...

  • #2033

    ΤΤ (Sunday, 20 February 2011 17:19)

    Το γεγονός ότι οι Πρυτάνεις αναφέρθηκαν στο θέμα μας στην Υπουργό και ότι το έγραψε το Βήμα δεν είναι φυσικά η λύση του προβλήματος. Είναι όμως μια παραπάνω πίεση. Άλλωστε τι παραπάνω μπορούμε να κάνουμε; Μόνο να πιέζουμε. Είναι φανερό ότι ακόμα δεν έχουμε τη λύση στα χέρια μας. Αλλά όλα αυτά είναι καλές εξελίξεις. Πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν αναφερόταν στους αδιόριστους. Τώρα πρέπει να μας λαμβάνουν υπόψη τους, ακόμα και αν συνεχίζουν να λειτουργούν πολιτικάντικα, με μισόλογα και υπεκφυγές.
    Για φανταστείται να μην υπήρχε η Πρωτοβουλία. Να μην μίλαγε κανένας για το θέμα μας.
    Και εμένα μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι με τη λίστα που ζήτησε η Διαμαντοπούλου. Αλλά τουλάχιστον το άκουσε.
    Πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε έτσι κάτι θα γίνει. Δεν ξέρω αν θα διοριστούμε όλοι φέτος. Αυτό ίσως είναι πολύ αισιόδοξο. Όμως γιατί όχι. Όσο κάτι ακούγεται τόσο αυξάνει το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση. Και όσο αυξάνει το πολιτικό κόστος τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε.
    Ζητάμε το αυτονόητο. Δεν κοστίζουμε πολύ. Κάτι ακούγεται για εμάς. Αυτά τα τρία στοιχεία μπορεί να φέρουν το αίσιο αποτέλεσμα.