Mon

09

Jul

2012

ΣΥΡΙΖΑ: Θα καταθέσουμε θεσμικές προτάσεις για τα ΑΕΙ (esos.gr)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ καταθέτουμε και θα καταθέσουμε τις επόμενες ημέρες άμεσες θεσμικές προτάσεις για τη λειτουργία τους σε τέσσερα σημεία: έγκριση τώρα των προϋπολογισμών τους, θεσμική και οικονομική διασφάλιση της φοιτητικής μέριμνας, άμεσο διορισμό των αδιόριστων μελών ΔΕΠ, ρύθμιση της λειτουργίας όλων των ακαδημαϊκών οργάνων (τομέας –τμήμα- Σύγκλητος)....

Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε η Βουλευτής Επικρατείας  και επικεφαλής του τομέα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Θεανώ Φωτίου


ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα αρνηθώ τη ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση για τους λόγους που θα εξηγήσω.
Άκουσα τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση και αναρωτιέμαι εάν γνωρίζει ο Υπουργός τις ομόφωνες αποφάσεις όλων των Συγκλήτων των ΑΕΙ της χώρας, όλων των συνόδων πρυτάνεων που δηλώνουν ότι αδυνατούν πια να λειτουργήσουν τα ιδρύματα από το Σεπτέμβριο.
Τα ΑΕΙ της χώρας απαξιώθηκαν, λεηλατήθηκαν, συκοφαντήθηκαν και έφτασαν στα όρια της χρεοκοπίας από τη μνημονιακή πολιτική που άσκησε το Υπουργείο Παιδείας, στην οποία ο σημερινός Υπουργός συμμετείχε.
Μίλησε για τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, λησμόνησε όμως -όχι τυχαία- το δωρεάν. Ζήτησε εξορθολογισμό του χάρτη των Πανεπιστημίων, λησμόνησε όμως ότι ο άναρχος ρουσφετολογικός σχεδιασμός έγινε από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Δεν είπε κουβέντα για τη χρηματοδότηση, όμως οι κατά κεφαλήν δαπάνες ανά φοιτητή προ κρίσης ήταν ψηλότερες μόνο από χώρες όπως η Λετονία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Σήμερα αυτή η υποχρηματοδότηση έχει φτάσει σε περικοπές ύψους 50% έτσι ώστε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να μην μπορούν να πληρώσουν τη σίτιση, τη στέγαση, τη θέρμανση, τα λειτουργικά τους έξοδα.
Μίλησε για την κατάργηση της αποστήθισης που σημαίνει αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας, δηλαδή εργαστηριακό και όχι από καθέδρας μάθημα, δηλαδή λιγότερους φοιτητές ανά διδάσκοντα όταν σήμερα απολύθηκαν οι περισσότεροι συμβασιούχοι διδάσκοντες του Π.Δ.407 που στήριζαν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και οδηγήθηκαν όλοι στην ανεργία και στην ετεροαπασχόληση. Δεν διορίζονται, κρατούνται όμηροι οι εκλεγέντες εδώ και δύο χρόνια διδάσκοντες των ΑΕΙ με αποτέλεσμα να μεταναστεύουν στο εξωτερικό και να συντελείται μια νέα πνευματική γενοκτονία.
Παράλληλα, τα μαθήματα δεν μπορούν να υλοποιηθούν στα ΑΕΙ και τα πτυχία πλέον πραγματικά κινδυνεύουν. Στην αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ, που γνωρίζω καλά και τιμώ, συνταξιούχοι καθηγητές προσφέρουν εθελοντικά τις εργασίες τους για να καλύψουν τις ελλείψεις των μαθημάτων ώστε να μην πέσει το επίπεδο των σπουδών.
Με το κούρεμα τέλος του PSI χάθηκαν 97,8 εκατομμύρια σε σύνολο 138,5 εκατομμυρίων που κάλυπταν από τα ιδρύματα υποτροφίες και επιπλέον ανάγκες για τη φοιτητική μέριμνα που βεβαίως δεν πλήρωνε το κράτος. Σήμερα αν εφαρμοστεί ο νόμος 4009 κινδυνεύουν με εκποίηση και οι περιουσίες των ιδρυμάτων για να εξοφληθούν οι εταίροι δανειστές μας.
Αιχμή βεβαίως του δόρατος της μνημονιακής πολιτικής υπήρξε ο νόμος 4009 που φιλοδοξούσε να αλλάξει το dna των ΑΕΙ κατά την προσφιλή ρήση της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία προφανώς αγνοούσε ότι τέτοιες αλλαγές δημιουργούν τερατογενέσεις.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, πριν έντεκα μήνες μέσα σ’ αυτήν την Αίθουσα, μέσα στο κατακαλόκαιρο, τέλος Αυγούστου με διαδικασίες κατεπείγοντος ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη Νέα Δημοκρατία και το ΛΑΟΣ ο νόμος 4009. Ήταν η πλειοψηφία αυτή προπομπός της κυβέρνησης Παπαδήμου. Το νόμο 4009 είχε απορρίψει ομόφωνα σύμπασα η ακαδημαϊκή κοινότητα ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, όλες οι σύγκλητοι, όλες οι φοιτητικές παρατάσεις από τη δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά, όλοι οι σύλλογοι εργαζομένων.
Πως συνέβη αυτή η ακραία αναντιστοιχία κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης και βούλησης ολόκληρης της ακαδημαϊκής κοινότητας στο όνομα του ελληνικού λαού; Συνέβη εξαιτίας του κατεπείγοντος, εξαιτίας της επικείμενης πολιτικής συνεργασίας ή διότι το διακύβευμα ήταν πολύ μεγάλο, δηλαδή ιδιωτικοποίηση του δημόσιου δημοκρατικού δωρεάν πανεπιστημίου;
Αυτήν την αναντιστοιχία νομίζω ότι αυτή η Βουλή πρέπει να την διορθώσει. Επιστρατεύτηκε προφανώς μια τεράστια εκστρατεία συκοφάντησης και παραπληροφόρησης σε συνεργασία με ισχυρά εκδοτικά βιβλιακά συγκροτήματα που εποφθαλμιούν την εξαιρετικά κερδοφόρα αγορά της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το τρίπτυχο που χρησιμοποιήθηκε για τον ελληνικό λαό «ανίκανοι-τεμπέληδες-διεφθαρμένοι, που δεν παράγουν τίποτε», μεταφέρθηκε στους ακαδημαϊκούς δασκάλους, που απαξιώθηκαν με βάση την απερίγραπτη «λίστα της Σαγκάης».
Όταν αποκαλύφθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από τον ΟΟΣΑ ότι πέντε ελληνικά πανεπιστήμια (το Θεσσαλονίκης, το ΕΜΠ, το Πατρών, το Οικονομικών και το Αθηνών) βρίσκονται στη λίστα των διακοσίων κορυφαίων όλου του κόσμου σε σύνολο είκοσι χιλιάδων και το ΕΜΠ ήταν δέκατο στα πρώτα εκατό της Ευρώπης, η Υπουργός Παιδείας δεν ζήτησε δημόσια συγγνώμη.
Εμείς ως Αξιωματική Αντιπολίτευση ζητάμε σήμερα συγγνώμη για όσα υπέστησαν από τους Έλληνες ακαδημαϊκούς δασκάλους, τους οποίους τιμούμε. Και γνωρίζουμε ότι ολόκληρη η εκπαίδευση του τόπου σε συνθήκες κρίσης βασίζεται στον πατριωτισμό των εκπαιδευτικών, για να παραφράσω το άρθρο του Συντάγματος.
Κυρία Πρόεδρε, επί ένα χρόνο ο ν. 4009 πλανιέται ως φάντασμα πάνω από τα ελληνικά ΑΕΙ. Είναι ανεφάρμοστος, ανενεργός, κλινικά νεκρός. Πρέπει να αποσυρθεί.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξης του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού).
Κυρία Πρόεδρε, θα μου δώσετε λίγο χρόνο; Σε ένα λεπτό θα τελειώσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Παρακαλώ ολοκληρώστε, κυρία Φωτίου. Θα έχουμε χρόνο να τα πούμε στο μέλλον.
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ: Θα ολοκληρώσω.
Θέλω απλά να εξηγήσω, κυρία Πρόεδρε, στον ελληνικό λαό τι θα πει ιδιωτικοποίηση, τι σημαίνει να πληρώνουν εσαεί οι οικογένειές τους για να μορφώνονται τα παιδιά τους για να μπορούν να βρουν μία δουλειά, γιατί καταργούνται τα πτυχία και οι σχολές, γιατί στη θέση τους μπαίνουν τίτλοι σπουδών που πρέπει να πιστοποιούνται μόνο από οργανισμούς εκτός ΑΕΙ, γιατί όλους τους τίτλους θα τους πληρώνουν οι οικογένειες και οι φοιτητές, εκτός από τον πρώτο, γιατί οι σπουδές που θα γίνονται έτσι, θα είναι κατακερματισμένες, γρήγορα αναλώσιμες. Επομένως, θα πρέπει να εκπαιδεύονται συνεχώς. Αυτό είναι το ευφυολόγημα της δια βίου μάθησης.
Η κα Διαμαντοπούλου ήξερε βεβαίως ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν θα συναινούσε με αυτή την αλλαγή. Έπρεπε, λοιπόν, να την καθυποτάξει. Γι’ αυτό ήθελε να καταργήσει με το ν. 4009 το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων και τη δημοκρατία των συλλογικών οργάνων. Γι’ αυτό βάζει ρήτρες πειθαρχικές, προσκρούοντας ευθέως, κατά την άποψη όλων, στη συνταγματική επιταγή του άρθρου 16 και καθιστώντας το νόμο αντισυνταγματικό, σε μία πιστεύουμε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ολοκληρώστε, κυρία Φωτίου, σας παρακαλώ.
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ: Ολοκληρώνω, κυρία Πρόεδρε, και σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Με συγχωρείτε που διακόπτω τη σκέψη σας, αλλά πρέπει να ολοκληρώσετε.
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ: Κύριε Υπουργέ, τα ΑΕΙ πρέπει να τα αφήσετε να λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ καταθέτουμε και θα καταθέσουμε τις επόμενες ημέρες άμεσες θεσμικές προτάσεις για τη λειτουργία τους σε τέσσερα σημεία: έγκριση τώρα των προϋπολογισμών τους, θεσμική και οικονομική διασφάλιση της φοιτητικής μέριμνας, άμεσο διορισμό των αδιόριστων μελών ΔΕΠ, ρύθμιση της λειτουργίας όλων των ακαδημαϊκών οργάνων (τομέας –τμήμα- Σύγκλητος).
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί όλα τα ΑΕΙ της χώρας με τις προτάσεις τους να διαμορφώσουν ένα νέο καταστατικό χάρτη για την παιδεία και να ηγηθούν της αναγέννησης της παιδείας του τόπου μας σε συνθήκες κρίσης.
Σας ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

 

ΠΗΓΗ

 

 

Write a comment

Comments: 0